Alla inlägg under augusti 2012

Av Jonna Bergman - 30 augusti 2012 20:56

De blev en springrunda ikväll ändå, Zack ville springa :-) Därefter bad i sjön, Zack supernöjd! Allt är packat inför Sthlm imorgonbitti! Nu ska jag se klart filmen The lucky one!

Av Jonna Bergman - 30 augusti 2012 14:40

Efter nattens jobb så va de aktivering med Zack. När han hade fått sitt så va de träning för mig. Rygg stod på dagens schema. Väldigt försiktigt då jag varit skadad i skuldran under en lång tid. Magnetröntgades förra veckan så nu väntar vi bara på svaret!
Ikväll måste jag packa, Sthlm imorgon, jiha va kul de ska bli :-)
Kanske bli en löprunda om jag hinner oxå! Ha en bra dag alla!
Emeli Sande - Read All About It ... Uppträdde på OS i London under closing ceremony, vilken röst kvinnan har alltså, bara ryser......

Av Jonna Bergman - 27 augusti 2012 15:10

Eftersom jag är ledig, ifrån jobb alltså så betyder de dubbel träning. Startade dagen med benträning, dropset fick de bli idag, körde även marklyft vilket jag inte har gillat innan men efter att jag fått in rätt teknik, vilket är väldigt viktigt så börjar jag gilla dessa funktionella rörlser, tummen upp!
Vid lunch hämtade jag goa Amina som äntligen fick gå en sväng på stan med mig och sedan följa med mig hem.
Nu sitter jag ute i det härliga vädret med en Smoothie och inväntar dagens kettlebellspass!

För övrigt, checka in mina nya Lunarglide 4, vilken sko, sitter som en smäck på foten:-)

Av Jonna Bergman - 26 augusti 2012 11:36

Vaknade tidigt, frukost, gröt & ägg. Saknar jordgubbarna i min gröt   

Därefter var de intervaller på schemat!

2 km * 3 med hög intensitet. Skönt att få upp pulsen rejält istället för att bara småjogga! Fast benen ville inte riktigt lyda idag, jag ville springa i högre hastighet men det ville inte benen, kroppen kanske inte är helt på topp efter att jag var krasslig i veckan.

Självklart fick Zack följa med, han låg tyvärr en bit efter som vanligt!   


Strax jobbdax så det blir ingen styrka idag. Får köra dubbelt imorgon istället!


Stiftelsen - Vart jag än går........ Underbart låt

Ha de bra!


Av Jonna Bergman - 25 augusti 2012 21:34

Kesopannkakor


Otroligt goda och nyttiga kesopannkakor


1 ägg

1 dl keso

1/2 dl dinkelmjöl

En skvätt grädde/mjölk

Eventuellt vaniljsocker, bara om man vill!

Rör ihop och stek några minuter på svag värme!


Njut av nyplockade hallon   


Av Jonna Bergman - 25 augusti 2012 21:18

Efter några dagars sjukdom är jag äntligen tillbaka på gymmet igen.

Sista tiden har mest blivit att jag kör antagonistset. En bra träningsmetod!

Idag blev de biceps/triceps. När jag gick ifrån gymmet var mina armmuskler helt slut, skön känsla!

Efter det blev det en shake och hem till vovven för att gå en långpromenad i skogen med honom, hittade fullt med kantareller och hallon så imorgon är det en ny tur i skogen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards